کاکتوس

همه چیز درباره کاکتوس

کاکتوس

همه چیز درباره کاکتوس

ساکولنت پرفراتا

سلام دوستان عزیزم همانطور که میدانید من به گل و گیاه علاقه بسیاری دارم از این جهت اگر بخواهم هر بار حضورا مراجعه کنم تایمم گرفته میشود بنابراین بعد از کلی جست و جو و مراجعه حضوری تصمیم گرفتم خرید هایم را از طریق فروشگاه آنلاین منتخب انجام دهم . اگر شما هم تصمیم دارید گل و گیاه را آنلاین خریداری کنید پیشنهاد من به شما فروشگاه آنلاین منتخب است زیرا از کیفیت کارهایشان مطمئن هستم . من یک تراریوم و ساکولنت بسیار زیبا خریداری کردم .



 نام این ساکولنت پرفراتا است و به نظر من یکی از زیباترین ساکولنت هاست که  که به علت شکل برگ هایش به ساکولنت خندان نیز مشهور می باشد .پس اگر به دنبال خرید یک ساکولنت بسیار خاص و زیبا هستید من پرفراتا را به شما پیشنهاد میدهم .من یک تراریوم شامادورا هم که خریداری کردم بسیار زیباست و میتوانید تصاویرش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.

ساکولنت اشوریا مخملی

سلام دوستان عزیز و همراهم من امروز جهت خرید ساکولنت به فروشگاه مشترک رفتم .گیاهان بسیار زیبا و با کیفیتی داشتند و من چون علاقه زیادی به ساکولنت ها دارم سه ساکولنت بسیار زیبا و خاص خریداری کردم که نام یکی از آنها اشوریا مخملی است.



 این ساکولنت واقعا زیباست و برگ هایی با لبه ی قرمز و مخملی دارد . روی برگ های این پیاه کرک هایی وجود دارد که باعث شده این گیاه حالت مخملی چیدا کند بنابراین در هنگام ابیاری توجه داشته باشید آب روی برگ ها نپاشید زیرا در اینصورت برگ های گیاه حالت خودشان را از دست میدهند .ساکولنت دیگری که خریداری کردم نامش ساکولنت بادامی است میتوانید اطلاعاتش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.


ساکولنت تیتانوپسیس



سلام دوستان عزیزم من امروز برای خرید چند گیاه کوچک به فروشگاه منتخب رفتم و چند ساکولنت بسیار زیبا و خاص خریداری کردم. اگر شما هم مثل من از طرفداران ساکولنت ها باشید با دیدنشان امکان ندارد آنها را خریداری نکنید . تیتانوپسیس به نظر من یکی از زیباترین ساکولنت هاست که برگ هایی گوشتی به رنگ سبز روشن دارد که لبه های برگ ها برجستگی هایی به رنگ قهوه ای روشن مایل به صورتی دارند که زیباییش را دو چندان کرده است.

از نظر شرایط محیط و دما، تیتانوپسیس هوای گرم را دوست دارد ودر این شرایط رشد بهتری دارد(دمای حداقل 10 درجه و حداکثر 30 درجه سلسیوس) موضوعی که در رابطه با ساکولنت ها باید به آن توجه کرد اینکه این گیاه را زیاد آبیاری نکنید زیرا در اینصورت آب در بافت گیاه ذخیره شده ، گیاه پر آب میشود و در نهایت ترک میخورد و از طرفی رطوبت زیاد باعث پوسیدگی ریشه  و در نهایت باعث مرگ گیاه میشود ، بنابراین فقط در مواقعی که خاک گلدان خشک شده است گیاه را آبیاری کنید.من همچنان یک ساکولنت خاص و کمیاب دیگر به نام پلیوس پیلوس از گلخانه منتخب خریداری کردم که میتوانید اطلاعاتش را در صفحه لینک شده مطالعه کنید.

ساکولنت کراسولا کمپ فایر

دوستان عزیزم امروز میخواهم در رابطه با یکی از انواع ساکونت ها که به خاطر رنگ بندی خاص و زیبایش کراسولا آتشین یا کراسولا کمپ فایر نامیده میشود اطلاعاتی را به شما بدهم .

این ساکولنت زیبا برگ های گوشتی و متحدالمرکزی با رنگ بندی بسیار زیبا دارد و به نظر من یکی از زیباترین ساکولنت هاییکه من دارم . چون کراسولاها از خانواده ی ساکولنت ها هستند بنابراین خاکشان باید سبک و دارای زهکشی مناسب  باشد . موضوع جالب دیگری که در رابطه با این گیاه توجه من را به خودش جلب کرد اینکه تنها دلیل قرمز و آتشین بودن برگ های این گیاه وجود نور مستقیم خورشید است بنابراین در صورت عدم وجود نور خورشید این گیاه رنگ خودش را از دست می دهد و به صورت علفی رشد میکند و نازک میشود .

 من برای این گیاه گلدان پلاستیکی آویز بسیار زیبایی از گلخانه منتخب خریداری کردم و پیشنهادم به شما اینکه اگر قصد خرید گلدان و گل دارید حتما یه سری به گلخانه منتخب بزنید چون  گل و گلدان های  بسیار زیبا و با کیفیت داردو این خوبیش اینکه میتوانید همونجا گلدان مناسب را با راهنمایی پرسنلشان خریداری کنید و به نطر من یکی از بهترین و پر انرژی ترین گلخانه ها است که ارزش بازدید دارد.

ساکولنت اشوریا


ساکولنت گوشتی اشوریا یکی از زیباترین ساکولنتها می‌باشد .ساکولنت ها گیاهانی هستند که با ذخیره آب در برگ‌های گوشتی، ساقه و ریشه، خود را با شرایط زیستی مناطق گرم و خشک تطبیق داده‌اند و به همین دلیل توانایی تحمل گرما و کم‌آبی‌های طولانی را دارند.

برای آبیاری این گیاه باید صبرکنید تا سطح خاک تا عمق حدود ۳-۲ سانتیمتری خشک شود و سپس گیاه را آب بدهید. آبیاری زیاد و خیس ماندن بستر خاک باعث پوسیدگی ریشه و ریزش برگهای گیاه میشود.گیاه اشوریا محیط های  پرنور و روشن و اشعه‌های مستقیم آفتاب را دوست دارد  و در چنین شرایطی بهترین رشد و رنگ برگسار را خواهد داشت اما باید آن را از نور مستقیم آفتاب شدید بخصوص در روزهای گرم تابستان محافظت کرد.اگر بخواهم ساکولنت دیگری را معرفی کنم پیشنهاد من به شما ساکولنت دلوسپرما اچیناتوم است که میتوانید اطلاعات این گیاه را در صفحه لینک شده مطالعه فرمایید.