کاکتوس

همه چیز درباره کاکتوس

کاکتوس

همه چیز درباره کاکتوس

گیاه درمانی آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه آپارتمانی با خواص درمانی ست که نباید با انواع کاکتوس مانند کاکتوس آلوئه خاردار اشتباه گرفته شود.

آلوئه‌ورا گیاهی است با برگ‌های نیزه مانند، ضخیم، گوشتی، آبدار و پهن که در برگ‌ها تیغ دارد، اگر برگ‌ها رو باز کنید ژلی از این قسمت‌ها ترشح می‌شود که دارای خواص بی شماری است. گیاهی مقاوم با گل هایی زرد رنگ و زیبا بر روی آن است.


شرایط نگهداری گیاه آلوئه‌ورا:

خاک: بهترین خاک برای پرورش آلوئه‌‎ورا خاکی نرم با زهکشی بالا و حاصلخیزی متوسط است. البته آلوئه ورا گیاهی است که در هر خاکی به راحتی رشد می‌کند.

نور: آلوئه‌ورا گیاهی آفتاب دوست می‌باشد به همین منظور اگر منزل شما آفتابگیر است گیاه را در جایی قرار دهید که نور مستقیم خورشید روی برگ‌های آن بتابد.

آبیاری: آلوئه‌ورا همانند کاکتوس‌ها به آبیاری زیادی نیازمند نمی‌باشد، زمانی آبیاری را انجام دهید که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد، بدین منظور فاصله‌ی بین دو آبیاری 10 تا 14 روز یک‌بار مناسب است، البته در فصل‌های سرد سال نیاز گیاه به آبیاری متفاوت می‌باشد و به فاصله سه هفته تا یک ماه نیز می‌رسد.

تکثیر: آلوئه‌ورا گیاهی است که از سه طریق کاشت بذر، پاجوش و کاشت بافت تکثیر می‌شود.

تعویض گلدان: رشد گیاه آلوئه ورا بسیار سریع می‌باشد، بدین منظور لازم است شما یک تا دو سال یک‌‎بار گلدان را تعویض نمایید و از گلدان بزرگ‌تر استفاده نمایید تا از تجمع بیش از حد ریشه‌ها در گلدان جلوگیری شود.




کاکتوس صخره‌ای شگفت‌اگیز

سرئوس صخره‌ای


صخره‌ای شگفت‌انگیز یا کاکتوس صخره‌ای یه کاکتوس خاص و کمیابه که در کاکتوس‌های پیوندی هم به عنوان پیوندک از آن استفاده می‌شه.

سرئوس صخره‌ای به دلیل ظاهر منحصر به فرد خود، خیلی جذابه. ساقه‌ی این کاکتوس نسبتا قطور با برآمدگی‌های متعدد و شکاف هاییه که شکلی عجیب و خاص به این گیاه داده و آن را نسبت به دیگر کاکتوس‌ها متمایز کرده است.

میوه‌های کاکتوس صخره‌ای، به شکل سیب‌های کوچک و قرمز رنگ و خوراکی هستند، ترد و بدون تیغ هستن و به خاطر  همین بعضیا به این گیاه کاکتوس سیبی هم میگن.


شرایط  نگهداری :

آبیاری: به آبیاری زیاد حساسه. بنابراین هر وقت که سطح خاک کاملا خشک شد، آبیاری کنید.

نور: نیاز به نور بسیار زیاد و غیر مستقیم داره.

خاک: خاک مخصوص کاکتوس و خاکی لومی سبک برای این گیاه مناسبه.

کود: کود مخصوص کاکتوس هر 14 روز یک‌بار در فصل رشد گیاه مناسبه.

تکثیر: از طریق بذر و قلمه های ساقه تکثیر می‌شه.